Holstebro elsker stadig Jensen’s Bøfhus

På restauranten I Holstebro mærker de intet til den folkestemning, der har været på de sociale medier. Omsætningen og antallet af gæster er uændret

Skiltet lyste på fuld kraft ved Jensen’s Bøfhus i Holstebro torsdag middag. Oprøret på de sociale medier mærker de intet til i Vestjylland. Foto: Jonas Rimer Hansen

Skiltet lyste på fuld kraft ved Jensen’s Bøfhus i Holstebro torsdag middag. Oprøret på de sociale medier mærker de intet til i Vestjylland. Foto: Jonas Rimer Hansen

Af Jonas Rimer Hansen

På Brotorvet i Holstebro ligger Jensen’s Bøfhus. Kæden har den sidste tid været lagt for had på de sociale medier. Protestgrupper på Facebook, der opfordrede folk til at boykotte Jensen’s Bøfhus, har samlet over hundredetusinde ”likes”.

Men på trods af dette har de ingen problemer med at tiltrække de sultne Holstebrogensere. Marketingschef hos Jensen’s Bøfhus, Morten Bo Madsen, siger på vegne af kædens ejer, Palle Skov Jensen:

”Vores afdeling i Holstebro har ikke mærket nogen nedgang overhovedet. Der er selvfølgelig altid små udsving fra weekend til weekend, men det er vi helt vant til at se. Sådan var det også før alt det her,” siger Morten Bo Madsen.

Han fortæller, at de i Holstebro har fået mange positive tilkendegivelser fra deres stamkunder. Det har dog ikke været muligt, at få en lokal kommentar fra Holstebro-restauranten.

Kædens ledelse er meget opmærksomme på situationen, og de har besluttet, at det udelukkende er topledelsen, der må udtale sig til pressen. Derfor bliver der tavst, da der spørges ind til antallet af gæster i den lokale restaurant.

Ekspert og underviser ved RUC i Sociale medier, Trine-Maria Kristensen, er ikke umiddelbart overrasket over gæsternes fortsatte besøg i restauranten.

”Det kan være, at det igen er en situation, hvor folk brokker sig på Facebook, men når det kommer til stykket, så er der meget langt fra det folk mener, til det de gør,” siger Trine-Marie Kristensen.

Hun sammenligner episoden med en lignende stemning på Facebook, da det i 2012 blev annonceret, at Tivoli havde indgået et samarbejde med Kopenhagen Fur. Her var folk rasende, men samtidig kunne parken fremvise fantastiske besøgstal.

Svært at forudsige langsigtede konsekvenser
Umiddelbart betyder hele episoden altså ikke noget for Jensen’s Bøfhus endnu. Men der kan komme nogle konsekvenser ude i fremtiden, som ledelsen er nødsaget til at være opmærksomme på.

”Det er enormt svært at vurdere konsekvenserne på længere sigt. Der er en mulighed for, at det kan komme til at betyde noget for deres brand som helhed, deres medarbejderstolthed, rekruttering af medarbejdere og den slags,” siger Trine-Marie Kristensen.

, ,